keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

Tahvolla lipunryöstöä

Eli viimeisellä viikolla pääsin menemään Tahvolla, juuri niinkuin olin halunnutkin ;) Aiheena oli leikkejä ja sai mennä satulalla tai ilman. Itse menin sitten satulalla, koska edellinen kerta, kun leikin Tahvon kanssa niin oli sen verran hurjaa menoa ja meinasin tippua, satulasta huolimatta... XD
 
Luulin jo aluks, että Tahvon hoitaja oli jo hoitamassa, kello nimittäin oli jo 16.15 ja sillon yleensä ponit, jotka menee ekalle tunnille haetaan tarhasta, mutta siellä se Tahvo tarhassa tyytyväisenä seisoskeli. Kuulin myös, että Tahvon hoitaja ei oo tulossa ja, että mun vakkarikuvaajatkaan ei oo tulossa... Hetken oli kyl pieni paniikki, kun kuitenkin vikalta ridakerralta kuvia olisin halunnut.
Onneksi Vilma oli mun pelastava enkeli ja suostu kuvaa tuntia <3
 
Hoitaessa Tahvo oli oma ittensä. Vähän ehkä säikkynä, mutta muuten taas tosi huomionhakuinen. Olin yllättävän nopeesti valmis, kun ei tarvinnut pestä Tahvon jalkoja, että sais sille suojat. Oltiin jo kymmentävaille viis kamat päällä ja täysin valmiita, mut vasta viideltä sai mennä kentälle...huoh!
 
Kentällä Tahvon selässä istuessani mietin, että herranjumala tää on ihan sairaan kapee... XD Tuntu hiukan oudolta Keijon ja Kimin jälkeen =D Kiva, ku ridaope tuli tarkistaa satulavyöt yms., nii se sano, että sähän näytät ku oisit kisoihin menossa :) Kyllä ne chapsit ja satuumalta päällä ollut valkoinen huppari toi selkeesti tyylikkyyttä ;) 
 
^^Tossa näätte noi chapsit ja mun asukokonaisuuden. (: Kypärä on ainoo joka ei kunnolla näy, mut se on se sama musta harmaa :)

Tunti alkoi itsenäisellä alkuverkalla käynnissä ja ravissa. Heti alussa tunsin, että kyl chapsit autto selkeesti mun pohkeiden antamiseen ja jalkojen asentoon yms. Käytin siis ensimmäistä kertaa elämässäni chapseja. Noi mun on viel nahkaset ja aluks tooosi jäykät.
 
Alkuverkassa Tahvo toimi niin unelmana, että ei mitään rajaa. <3 Tehtiin voltteja, ympyröitä, pysähdyksiä ja siirtymisiä. Se taipui tosi ihanasti ja kuunteli kaikkia apuja. Tahvo ei kyllä vuoteen oo ollu noin hyväntuntuinen ratsastaa. Eli tunti alkoi tosi hyvin!
 
Alkuverkkaaaa
 
Sit enimmistö halusi alkaa lipunryöstöä ja se kävi mulle. Mun kanssa samassa joukkueessa oli Livia ja Dexu? Ainakin muistaakseni. Toisessa joukkueessa oli Nala, Stoja, Nemo ja Sani.
Tahvo oli tosi kiva lipunryöstössä ja kerrankin niinpäin, että mä ohjaan ja Tahvo kuuntelee, eikä niin, että Tahvo ohjaa ja mä sinnittelen selässä. XD Pari vaaratilannetta kävi, kun Tahvo väisti Nemoa, mutta muuten meni hyvin. Meil oli pari tosi hyvää yritystä ryöstää lippu, mut sit aina ne lähetti jonkun ajamaan mua takaa ja laukassa vaan takas omalle puolelle ;) Ihanaa oli huomata, että Tahvo ei laukassa kuumentunu ja lähteny menemään laukkakilpailu laukkaa. Peli päättyi 2-2.
 
Oltiin ekassa lipunvahtivuorossa :)
 

Here we go!

Ja laukalla karkuun!!


Loppua kohden kuski alkoi jo nauttimaan vielä enemmän tästä leikistä ;)

Mun aivan mahtava tapa kertoa, että lippu oli tippunu XD
 
Tunnin jälkeen hoidin Tahvon ja ai että se oli niin hikinen, että ei mitään rajaa... Ulkona tosiaankin +25 ja aika vauhdikas tunti, nii vähemmästäkin tulee hiki. Satulavyön kohta varsinkin oli aivan hiestä märkä. Voi pikkusta! :3
 
Kyllä oli aivan mahtava viimeinen tunti Syrenbackassa ja vielä, kun pääsin menemään sen Tahvolla ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti