torstai 26. syyskuuta 2013

Tästä eteenpäin

Nyt tosiaankin ollaan siinä pisteessä, että Östis tuskin tulee koskaan ratsastuskoulutoimintaa jatkamaan, joten nyt pitäisi keksiä jatkosuunnitelma... En oo tosiaankaan löytäny mitään ratsastuskoulua jonne haluaisin, kaikissa on jotain mistä en pidä ja yhtä lukuunottamatta melkein kaikki ovat olleet koulupainotteisia ja ite kuitenkin haluaisin paikan jossa hypittäisiin suht useasti, koska ne esteet on se mun juttu. Knaberbacka oli se yksi paikka jossa hypittäis suht useesti ja siellä olisi mahdollisuus kilpailla, mutta tallin ilmapiiri ja hintataso ei oikein miellytä...
Mul on muuten baytheway tullu hirvee hinku kokeilla ja alottaa kilpailemisen esteillä.

Eilen juttelin Thavannan omistajan kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että vuokrahevonen on se mun juttu tällä hetkellä, koska mulle ei enää jotenkaan riitä perus ratsastustunti kerran viikossa, vaan haluun kehittyä enemmän. Tietenkin haluaisin oppia ratsatamaan monilla erilaisilla hevosilla, mut silti tää on tässä tilanteessa se paras mahdollisus. Ja kuulemma kun mulla on perusjutut niin hyvin hallussa ja olen tasoltani HeC ja osaan HeB:n asioita ja puolet HeA:n asioita, niin vuokrahevosen löytäminen ei olis mahdottomuus. Tietenkin vuokrahevosella pitäisi olla valmentautumismahdollisuus, niin esteillä, kuin koulussakin. Thavannan omistaja auttaa mua nyt etsimään itelleni vuokrahevosta joten siitä kiitos hänelle! :)

(Thavanna oli siis mun 4wee alkeisratsu ja sen omistaja opetti mulle alkeita ennen kuin menin Syrenbackaan. On nii hauska huomata, kun me ollaan Thavannan kansaa kasvettu samaa tahtia ;) Thavannan kuva on mm. Bannerissa se monivärinen heppa, Irlannincob. Thavanna tulee joulun jälkeen valmennuksesta ja sen jälkeen alan silläkin ratsataa vakituisesti :3)

Kuitenkin vuokrahevonen ei löydy hetkessä ja haluun mielummin odottaa kunnes löydän sen "oikean". 

Tässä välissä mun pitää kuitenkin pitkää taukoa. Uskokaa tai älkää, mutta on jotenkin jännää, ku mul ei viel oo ollu ratsastusta ikävä... Ihme kyllä!! 
Konosella menen ratsastamaan ensi viikolla ja sitä seuraavalla, onneks sen takia mun ei tarvii ratsastuksesta kokonaan luopua, vaikka paikkaa ei ole. (Kononen on siis mun vuokrahevonen, joka asustelee Jyväskylässä, maastoilen sen kanssa yleensä aina)
Myöskin Thavannan omistaja lupasi eilen, että kun Thavanna tulee laitumelta takas lokakuussa koulutuspaikkaansa, niin mä pääsen ratsastamaan sillä!!! :D Viimeks ratsastin sillä kunnolla 1,5 vuotta sitten, kun se oli 5-6 vuotias. ;) Joten innolla odotan, että kuinka hieno se voi olla nykyään! 

Että yritän blogiin tehdä tällä välillä erikoispostauksia ja yritän myös postailla kaikista mahdollisista heppajutuista. Enköhän mä jotain kivaa keksi ;) Ainakin ens viikon perjantaihin asti blogi hiljenee, koska tänään alkoi koeviikko ja opiskeltavaa on paljon! Tänkin postauksen kirjoitin hissankokeesta jäädyllä ylimääräisellä ajalla ;)

Loppuun laitan vielä Konosesta julkaisemattomia kuvia, kaikki on sitten iphone laatua.


Ostin sille uuden riimun tässä yks päivä ;)


                 

6 kommenttia:

  1. Oikesti! Hirvee tää tilanne >:( Mikäköhä sille tallinpitäjälle tuli?? Onneks sulla on Kono ja Thavanna! Toivottavasti sopiva vuokraheppa löytyy :) Kannattais muuten käydä kokeilemassa tota Knaberbackaa,ennen kuin vuokris löytyy ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! D: ja sit ku tuntuu, että tilanne vaihtelee, nyt taas veikataan, että toiminta jatkuisi ens vuoden puolella, jos palkat saadaan sovittua yms... Musta tuntuu, että sitä alko varmaan ahdistamaan ja oli varmaan liikaa velkaa yms. ja sit pakeni ongelmiaan ulkomaille.
      Jep! Sentään pari kertaa pääsen ratsastamaan tällä "syyskaudella". :) Toivotaan, että löytyis! Must tuntuu, että mä tunnin välein päivisin käyn kattomassa, että onko tullu sopivia ilmotuksia! :D
      Voishan sitä käydä koittamassa, mut mun mielestä toi irtotunti on aikas kallis ja siel ei oo 10 kerran kausikorttia... :/

      Poista
  2. Kyllä siellä ratsastuskoulu jatkuu :) Niin pian kun saavat toiminnan pyörimään. Huutokaupan jälkeen tilanne selkenee, laitan sulle viestiä kunhan tiedetään enemmän. Jos ei "vanhoilla" niin sitten uusilla hepoilla jatkuu. Viimeistään vuoden vaihteessa toivottavasti Lotta saa ratsastuskoulun pyörimään ja kaikille tallilla jo ratsastaneille on paikka varattuna, jos niin tahtoo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti! Vaikka Husössä alotankin nyt, niin uskon, että palaan Östikseen varmaan, koska pidin Lauran tunneista niin paljon! :) Uskon, että huutokaupan jälkeen helpottuu! Meettekö katsomaan Even kanssa huutokauppaa? Joo, laita viestiä sitten :) Toi kuulostaa hyvältä! :D

      Poista
  3. Katosi 25 vuotta sittenkin pariksi kuukaudeksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä tarkoitat ja mistä puhut? :D anteeksi, että en ymmärrä!

      Poista