sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Iloinen yllätys


Mulla on ratsastuksen taholta uusia ja hyviä uutisia, mutta siitä lisää postauksen lopussa ;)

Kävin eilen Konosella ratsastamassa, mutta ei taaskaan mennyt ihan putkeen. Se on kamustaan tullu niin riippuvaiseksi, että aina kotiin päin tultaessa katoo kontrolli täysin... Mutta ei siitä ainakaan toistaiseksi enempää. Koska ratsastus ei mennyt putkeen ja siitä ei ole mitään kerrottavaa (mentiin samaa lenkkiä, kuin aina kesälläkin), joten siitä löytyy jo postaus. Joten ajattelin kertoa teille muuten siitä päivästä ilman ratsastusta, koska se oli ihan hauska päivä ;) 

Menin iskän kanssa tallille ja käytiin hakemassa Konosen kamat hoitopaikalle. Onneksi iskä kysyi, että tarviinko apua Konosen hakemisessa ja vastasin kyllä... Muuten en olis tienny mitä tehdä! :D Mentiin laitumelle ja otin normaaliin tapaan Konon riimunnarun ja suuntasin hakemaan sitä ja arvatkaapas kuka lähti karkuun?! :D Se on aina antanu nätisti ottaa ittensä kiinni eikä tullu edes mieleen, että se saattaisi laukkailla kamunsa kanssa karkuun. Ne onneks juoksi sitten iskän luokse portille ja ovelasti yritin hiipiä aidan viertä pitkin ja juuri kuin olin Konosta saamassa kiinni, niin kummatkin lähti taas laukkaamaan karkuun laitumen toiseen päähän... Uus yritys ja lähdin yrittämään kiinni ottamista uudestaan. Taas yhtä kehnoilla tuloksilla, joten palasin iskän luokse portin pieleen ja katoin taakseni ja sieltähän Konosen kamu laukkaa mua kohti, hetken tuli sellanen wtf?-fiilis, et mitä mä teen, mut onneks oli "kättä pidempää" ja pelkkä riimunnarun heilautus sai hepan laukkaamaan takaisin Konosen luokse. Sit iskän kanssa mietittiin, että kuinka kauan me aiotaan kokeilla vai lähdetäänkö takas mökille päin? Onneksi iskällä oli auton (mun tulevan auton ;)) avaimet mukana ja saatiin sitten Konosen kamu niillä houkutettua portille iskän luokse ja mä lähdin aitoja pitkin taas uuteen Konosen metsästysyritykseen ja Konon luokse päästyä se päätti taas ottaa hatkat. Se selkeesti nautti siitä, ilmeestä päätellen ;) Onneks sen huomio herpaantu hetkeksi ja se pysähty ja jäi kuuntelemaan avainten kilinää ja minä ninjana nappasin hevosen vihdoinkin kiinni! :D Hetken tuli sellanen momentti, että miten me päästään laitumelta pois, ilman, että Konon kamu lähtisi mukaan. Onneksi se meni todella helposti ja yllättävän hyvin! :D

Laitoin Konon valmiiksi ja lähdettiin ratsastamaan...

Takasin tallille tullessa olin harmissani, koska odotin maastoreissulta tosi paljon, koska en ole päässyt pitkään aikaan ratsastamaan. Riisuin Konon kamat ja vein sen takas laitumelle. Vein kamat varustehuoneeseen ja lähdin kuvaamaan kännykällä molempia heppoja. :) 

                               

                               




Ja nyt se iloinen yllätys, nimittäin extemporee aloitan ratsastuksen ensi viikon tiistaina hevostunneilla Husössä! :D Eli pystyn jatkamaan blogin pitoa ihan normaalisti. Alettiin vaan äidin kanssa puhumaan, että mulla on hirveä hinku ratsastamaan ja koska lukio on niin rankkaa välillä, niin tartten viikkoon edes yhden kivan asian. Seuraavana päivänä tosta keskustelusta mulle oli varattu Husöseen paikka heppatunneille tiistaina klo 20.00! ;) Olen kyllä innoissani, mutta jännittää vähän mennä uuteen isoon paikkaan yksin... Mut eiköhän se ihan hyvin kuitenkin mene! :)
Olen siellä nyt tämän syyskauden loppuun ainakin. Jos paikka miellyttää jatkan siellä siitä eteenpäinkin. Jos kuitenkin paikka ei miellytä ja Östikselle tulee uusi omistaja saatan palata sinne.
Eli poissuljettua ei kuitenkaan ole se, että palaisin Östikseen, jos toiminta jatkuisi, mutta se on sitten sen ajan asia. :)

2 kommenttia: