sunnuntai 16. joulukuuta 2012

Luukut 14,15 & 16

Anteeksi! En halua hirveästi alkaa selittelemään miksi, en ole luukkuja tehnyt, koska se kuulostaisi selityksiltä selitysten perään... Kaksi sanaa: Käsi ja aika. Siinä on mun perustelut ja nytten luukkuja!

Päivä 1 ; Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
 
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
 
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.

Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.

Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.

Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.

Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.

Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.

Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
 
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
 
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
 
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
 
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
 
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
 
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
 
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
 
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
 
Päivä 20 ; Pienin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
 
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen.
 
12. Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti, niin on Tahvolla. Se oli mun eka "estetunti". Muilla oli vielä taluttajat ja mä olin ainoa, joka meni ilman taluttajaa. Mentiin kavaletteja ja Tahvo oli uusi poni ja aikaisemmassa kodissaan estekäytössä, niin ne kavaletit hypättiin kun kunnonkin esteet. Varmaan 40cm ilmavaralla! XD ihme, että tällänen tumpelo pysy kyydissä =D Tunnin päätteksi sain alkaa hoitamaan Kimiä! <3
 

Toinen on vaan vähän retard! = D
 
15. Tähän on ihan helppo vastata ja varmaa kaikki tietää jo ja osa on saattanu nähdäkkin sen tippumisen livenä... =C Tipuin Lissulta 25.4.2012 (ke). Sain nostaa laukan puolestavälistä pitkää sivua ja mietin, että meenkö uraa pitkin vai oikasenko, koska kulma näytti liian jyrkältä, niin päätin oikasta ja hetken päästä olinkin kaulalla laukkaamassa... Laukkasin kaulalla lyhyen sivun ja yritin vaikka mitä, mutta en saanu ponia pysäytettyä. Lyhyen sivun loputtua Lissu kääntyi ja tunsin kuinka alan olemaan tyhjän päällä. Seuraavaksi tunsin aivan järkyttävää kipua ja makasin maassa. Olin tullut aidasta läpi, niin että olin lyönyt kylkeni aidan ala-lautaan ja poskeni ylä-lautaan. Olin aivan shokissa, mutta en osannut itkeä, vaikka kipu olikin pahin mitä oon ikinä kokenu. Opettaja sanoi minulle, että nyt pitää joko itkeä tai nauraa, koska vain sillä tavoin pystyn rauhoittumaan shokista. Ope sitten sano, että saitpa aidan rikki ja oot ainoo joka on tullut aidasta läpi, joten kyllä mä vähän nauroin. Mut talutettiin kentältä pois ja soitin äidin hakemaan mut ja viemään sairaalaan.
Loppujen lopuksi selvittiin säikähdyksellä, eikä ollu menny kylkiluita poikki, enkä ollut menettänyt munuaista (aita tuli sillein lähelle munuaisia, niin siksi nekin oli vaakalaudalla...) Ainoastaan menetin toisen posken nahat sille ihanalle aidalle <3
Ajattelin sinä yönä, että en enää ikinä ratsasta, koska kivun kanssa oli hirveää elää, koska jokainen äkkiliike oli, kuin joku olisi iskenyt puukolla kylkeen.
Parin päivän päästä oleminen alkoi jo helpottamaan ja seuraavalla viikolle en ratsastanut, mutta menin kuitenkin hoitamaan Tahvoa torstaina. Ekaa kertaa tän jälkeen nousin ratsaille 2.5.2012 ja sain päättää itelleni hevosen ja menin Kimillä. Laukkakammo tästä jäi ja sen rippeitä on havaittavissa edelleenkin... =(
Mikä on teidän pahin tippumisenne?
 
16. Sitten vähän iloisampaan aiheeseen! Uskon, että yritteliäin kavioeläin jolla olen ratsastanut on Stoja. Se yrittää parhaansa, vaikka ei osaisikaan niin hyvin. Ilman satulaa se on mun vakkariratsu (ollaan kuulemma hyvä pari.....olenerimieltätästäasiastaXD) Ilman satulaa Stoja on kivempi ja energisempi, mutta uskon, että se satulankin kanssa yrittää parhaansa. Se on tosi palkitseva ratsu, vaikka ei mun suosikkeihin kuulukkaan. Se ei anna asioita helpolla, mutta sitten kun mä onnistun sen kanssa, niin se on tosi palkitsevaa. <3
 



 
Täs oli viel julkasemmatomia kuvia mun ja Stojan esteviikolta 31.5.2012!^^


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti