sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Lissulla

Olin koko päivän valmistanut itseäni siihen, että menen Lissulla, vaikka kyseisestä syystä, en varmaan koskaan voi mennä Lissulla normaalisti ilman mitään muistikuvia siitä kauheasta illasta...

Satulahuoneeseen tultaessa ope laati listoja ja minun piti mennä Tahvolla... Mitäs ihmettä? Muistuttelin mieleen opelle erään keskustelun ja tuntiponini vaihtui Lissuun! : D

Tunnin aiheena oli avotaivutuksia ja laukkaamista... tietenkin laukka kuului suunnitelmaan just ku mun piti mennä Lissulla ja kaiken lisäksi laukka ei muutenkaan kuulu suosikkeihini juuri tämän Lissu episodin jälkeen. Päätin olla miettimättä asiaa enempää ja menin laittamaan Lissun kuntoon. Aika tuntui loppuvan kesken, mutta loppujen lopuksi oltiin kyllä ekoina kentällä, Jannan ja Nemon kanssa.

Lissu tuntui mukavalle jo alkukäynneissä ja ajattelin, että tästä tulee varmasti kiva tunti. Aloimme lämmittelemään niin, että teimme kulmiin voltteja käynnissä ja iso keskiympyrä kevyessäravissa. Ekaa kertaa kun tulimme ympyrälle niin Lissu lähti aika kovaa ravailemaan ja kuski ei meinannu oysyä kyydissä. Silloin muuttui mielipide tästä tunnista.

Taivuttelun ja lämmittelyn jälkeen aloitettiin avotaivutus. Minä ja Lissu oltiin aivan mieletön pari!! Se oli kuin unelmaa. Saimme koko ajan opelta kehuja ja Lissu meni täydellisesti! (:

Välikäyntien kautta laukkaamiseen... jep jep! Olin viidentenä laukkavuorossa. En siis aikonut laukata vaan ravata, mutta Lissu ei ihan ollut samaa mieltä kanssani. Ekalla kierroksella sain sen pidettyä ravissa, mutta tokalla kerralla ei onnistunutkaan. Tokalla kierroksella eka pitkä sivu mentiin ainakin jotenkuten ravissa samoin kuin lyhyt sivu, mutta kulmassa mun piti vaihtaa kevennys ja niinpä me laukattiin pitkä sivu, kun en jaksanut enää pidätellä ja kaikkea. Laukka meni ihan hyvin, vaikka poni ei meinannut pysähtyä. Tuntilaiseni sanoivat, että laukkasin hyvin... vaikka mielestäni se oli sellaista Munamies hommaa, kun yritin pysäyttää ja pysyä kyydissä.

Loppukäynnit ja kaartoon!

Tunnista jäi hyvä fiilis ja toivoin Lissua ensi viikolle. Vähän jännittää...ei oikeastaan mennä Lissulla vaan ylipäätään laukata... ja ehkä mä sitä Lissua kuitenkin ihan vähän jännitän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti