keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Eilisen ihan AWESOME tunti! ♥

Tuli jotenki hirvee hinku kirjottamaan, koska oli ihana ridatunti Tahvolla eilen!

 Ekaks yks juttu, et huomasin, et mulla näkyy, et edellisessä postauksessa joidenki sanojen kohdalle on tullu linkki ja ne linkit on jotain "peloottavaa", joten älkää ihmetelkö, et miks oon linkannu mm. sanan yhden kohdalle treffi ilmotuksen XD En tosiaankaan tiedä mistä tää johtuu ja haluisin korjata vian, mut ku meen muokkaa sitä blogitekstiä, nii siel ei oo enää mitään linkkejä?! Ei herranjumala.... Näkyyks teil noi linkit?

Mut palataas eiliseen tuntiin! Ku menin satulahuoneeseen, nii odotin näkeväni, et menisin ekaa kertaa Pystellä, mut mulle sanottiin, et meen Stojalla... hetken aikaa oli sellanen fiilis, et ei voi olla totta, mut sit selvis, et mua oltiinki vaa kiusattu ja oikeesti menin Tahvolla! =) Aina mua kiusataan =P Saatiin muuten mennä ilman satulaa! <3 mut laukoissa piti olla satula.

Menin hoitaa Tahvoa ja hoidin sen jossain seittemässä minuutissa, ku ei se ollu ees likane. Se oli jotenki niin hellyyttävä hoitaessa, että tui tui! :3 En laittanu Tahvolle enää loimea päälle, ku tiesin, et meen sen varustaa 20min päästä. Käppäilin sit satulahuoneeseen syömään, omnom! Vaihdoin rida vaatteet ja otin Tahvon suojat, suitsen ja satulan mukaan ja lähdin 10 vaille latoon. Jätin satulan kentänlaidalle ja menin varustaa Tahvoa. Vähän mietin, et mitä täst tunnist tulee, ku aina, ku oon menny Tahvol ilman satulaa oon tullu sielt alas ja kenttä oli sen verran märkä, et ei huvittanu tippuu :P Tahvon selkään noustessa totesin, et ponihan on saanu lisää massaa ja siel oli älyttömän helppo istua. Tai sit mun istunta on vaa parantunu. 

Alkukäynneissä Tahvo kyttäili vähän, mut yritin ite olla mahd. rento siel seläs. Alkukäyntien jälkeen mentiin kolmikaaristakiemurauraa (<--en tiiä kirjotetaaks se yhteen XD) Aluks mentii sitä käynnissä ja sit C-kirjaimesta piti ravaa KEVENTÄMÄLLÄ L-kirjaimeen. En mä tienny, et se on ees mahdollista :P Tahvol on onneks tosi ihana ravi, nii se keventäminen meni ihan hyvin. Lopuks alettiin menee koko rataa keventäen ja sanotaan, et siin lopus olin jo vähän maitohapoilla. Tahvo oli kyl aivan ihana. Sit mentiin välikäynnit ja laitettiin satulat selkään ja alettiin laukkailee. Oli kyl nii läppä, ku ope toi mulle satulan, nii en päässy ekalla yrittämällä Tahvon selkään XD ku oon niin paljon menny Stojalla ja Dottiella, et en mä nyt nii korkeelle päässy ja ope alko nauraa :D Lopulta olin selässä ja Tahvo pelästy meidän toista opee, joka tuli omalla hevosellaan maastosta. Tunsin Tahvon sydämmen sykkeen jalassani... :C toinen oli pelästyny nii paljon. Saatiin sit ekana lähteä uralle ja ei päästy edes uralle, ku tultiin laukassa takas. Tietenki ladon takaa piti tulla just sillon auto, et Tahvo pelästy ja lähti tanssimaan karkuun... Laukat meni aika huonosti, koska en vaan saanu Tahvoa pidätettyä, ku se meni toooooosi kovaa. Ekalla laukalla olin itekkin vähän jäykkä, koska en pitkään aikaa ollu laukannu ja se ilkeä laukkakammo tulee takas jos en noin joka toinen viikko laukkaile. Tokalla kerralla meinasin laukata opettajan päälle, kunnes se muistutti, et sitä ponii voi ohjatakkin XD Ku aikasemmin Tahvo ei oo yrittäny lähtee omille teilleen vaa on aina menny uraa pitkin, nii en osannu varautuu tohon. Sen jälkeen ohjasin sen takas uralle ja jatkettiin. Tällä kertaa ope keskitty vaan mun istuntaa ja poni sai mennä nii kovaa, ku jakso :P Lopuks se sit sano, et voisit kyl hiljentää vähän... XD Tokan kerran laukkojen lopussa oli vaa ideana, et mä keskityn istumiseen ja siihen, et poni pysyy uralla... :D
Tunnista jäi kyl ihan hyvä mieli. Sanotaan, et ilman satulaa Tahvo oli aivan paras, mut satula sai sen sit jotenki hölmöilemään, kyttäilemään ja menemään kovempaa... :C

Huomen on Tahvon hoitopäivä ja jos vaa reidet antaa myöden ridaisin huomenna mun rästin ja tottakai haluisin mennä Tahvolla tai sit Dottiekin ois ihan kiva! <3 Mut siis käveleminenki sattuu, joten katotaa huomen, mun vointia, nii sen mukaan päätän, et otanko rästin vai en! (:

Koht alkaa olee nii valosaa, et pystyis kuvaa tunteja, mut nyt saatte tyytyä, mun kesämuisteluihin!




Mul on jotenki ihan hirvee ikävä kesää ja sienien kaa sekoiluu! (; <3

♥♥♥

10 kommenttia:

  1. Haluun kesän ja pian et voidaan mennä taas tonne pellolle! Vaikka ei se oo enää sama ku porukka ei oo enää kasassa ):

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäki! Mut ei se oo enää samanlaista, ku kolme ihmistä puuttuu... :C Kaipaan oikeesti just tota kevättä ja tota porukkaa :D <3

      Poista
  2. Mäkin menin Tahvolla ilman satulaa ja laukois satulal! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli! Poni oli kyl laukois iha hulluna, mut Tahvo on Tahvo <3 Se on niiin paras, ja se on nyt (luultavasti,Johanna ainaki anto luvan) mun hoitsu maanantaina <333 nyt oon ratsuponien hoitaja :D ( Ehkä?!)

      Poista
    2. Niinpä! Tahvo on tollanen Ferrari! XD Onneksi olkoon! <3 (; mä luulin, et Tahvo on ma varattu, mut ei näemmä enää. Oisit ottanu sen tiistaille, nii oltais oltu samana päivänä tallilla! :D vielä kerran onnea, vaik ei oiskaan toi juttu viel varmaa! :3

      Poista
    3. Hehe,kiitos! (: Oisin kyl ottanukki tiistaille, mutta mulla on sillon kuvis 3-15.30 enkä ehtis tallille :( ja mul on kolmen päivä, oisin koton vast neljält ku pitäis mennä tallille ;(

      Poista