perjantai 4. tammikuuta 2013

Stall Syrenbackan pikkujoulut

Siis tosiaankin osaan kirjottaa ajoissa.... XD Joulukin jo menny ja nyt palaan pikkujouluihin...sorry!

Pikkujoulut alkoi kolmen maissa ja mä hoidin siellä Tahvoa! Yks Tahvon hoitaja oli jo virittelemässä Tahvon satulaan kaikkea jouluista. Mä kävin hakee Tahvolle punaisen satulahuovan ja 15 yli 15 saatiin lähteä laittamaan poneja valmiiksi. Tahvo oli parhaillaan syömässä päiväheiniä ja se oli ihanan puhdas! (; Harjattiin, koristeltiin Tahvoa ja leikattiin tonttulakkiin korvanreiät ja sen jälkeen kamat päälle ja odoteltiin hetki muita, koska me oltiin ekana valmiita ja aika oli muutenki jo loppunu.


Kentällä odoteltiin, että meidät tultaisiin tarkistamaan ja saatiin ohjeet, että kuinka monta kierrosta kierretään yms. Sen jälkeen muut lähti ja yksi jäi taluttamaan, koska oli talutusratsastuksen vuoro. Ite olin tokassa vuorossa ja talutin pari kertaa ja oli hirveä tuuli ja Tahvo oli tosi säikkynä. Ekalla kierroksella, kun talutin niin kyydissä oli yksi pikkunen, joka ratsastaa torstain ekalla tunnilla, nii ku Tahvo pelästy tuulta, niin pyysin sitä niin se otti ohjat tuntumalle, niin saatiin Tahvo rauhottumaan. En tiiä mitä oisin tehny, jos kyydissä ois ollu joku vieras tyyppi, koska Tahvo yritti hypätä mun syliin, niin olin L I E V Ä S T I ongelmissa XD Kun seistiin kaarrossa ja odotettiin uutta ratsastajaa niin Tahvo PURI! :O Ei se sattunut paljoa, mutta kirveli aika pitkään. Se puras peukalon taitekohdasta tai siitä luusta... :S Tahvo oli ollut tosi hermostunut alusta asti tuulen takia ja kun oli enemmän ihmisä, kun normaalisti, joten se oli syy puremiseen. Kieltämättä mulla kävi Tahvoa sääliksi, koska se oli aika paniikissa ja aiheutti ainakin mulle harmaita hiuksia tottelemattomuudellaan!  Tokan kierroksen jälkeen hengailin kentän luona ja menin vikalla kierroksella ratsastamaan MAISALLA! XD

^^Hoitaja ja hoitoponi yhtä innoissaan XD

Maisa-poni! =D Tiiän, että oon sille liian pitkä, mutta ridaope anto luvan "pitkille" hoitajille mennä kierroksen pikkuponeilla/shettiksillä, jos menee viel niiden painorajaan (;
Kuulin, ku meidän ridaope oli naureskellu, et noi isot hoitajat halus mennä pikkusilla poneilla XD

En ite ehtinyt hoitaa Tahvoa talutusratsastuksen jälkeen, koska mentiin Nannan kaa tonttuilemaan! XD (Tallilla on joka vuos tapana, et lähdetään ettimään tonttua ja mä pääsin tänä vuonna tontuks Nannan kaa.... =P en kyllä mee enää ikinä XD Hoidettiin me kuulemma homma tosi hienosti, vaikka nää tontut olikin aika jäisiä yksilöitä..... hahahha!)

Lopuks viel herkuteltiin satulahuoneessa ja oli hoitajakaste ja kyllähän mutkin saatiin hoitajakasteessa kiljumaan, mut se  ei oo mitenkää vaikee tehtävä! :P

Loppuun viel yks kuva Tahvosta! (= <3


Mitä mieltä olitte muuten, ku oli ekaa kertaa muokattuja kuvia? Jatkossakin vai ei? (:

2 kommenttia: